knowledge is power.
Tänkte som sagt skriva lite fun facts om vad jag lärde mig idag.
När man gör ett utskick i marknadsföringssyfte beror resultatet i slutänden på...
Om man kollar i åldrarna 18-24 år så tycker de spontant att det är roligast att få reklamutskick i brevlådan, istället för, t ex., social medier.
CIAO!
- 40 % - om det är rätt målgrupp
- 20 % - om det är rätt timing
- 10 % - om formgivningen på utskicket.
- 68 % föredrar en fysisk katalog.
- 7/10 av dem som får en fysisk katalog använder den.
-6/10 sparar katalogen i flera månader.
Om man kollar i åldrarna 18-24 år så tycker de spontant att det är roligast att få reklamutskick i brevlådan, istället för, t ex., social medier.
När reklamutskicket är personligt adresserat...
- öppnar 51 % alltid reklamutskicket.
- öppnar 20 % oftast reklamutskicket.
Så nu gäller det att tänka till - vad man ska lägga kruten på?
Så här ser jag ut när jag tänker. Lite borta helt enkelt. :)

Förresten. Finns liknande armband på MiitaSweden, som det jag har på mig på bilden.
Här är ett.
Och här är ett annat.
CIAO!
Kommentarer
Trackback