knowledge is power.

Tänkte som sagt skriva lite fun facts om vad jag lärde mig idag.

När man gör ett utskick i marknadsföringssyfte beror resultatet i slutänden på...

- 40 % - om det är rätt målgrupp

- 20 % - om det är rätt timing

- 10 % - om formgivningen på utskicket.


- 68 % föredrar en fysisk katalog.

- 7/10 av dem som får en fysisk katalog använder den.

-6/10 sparar katalogen i flera månader.


Om man kollar i åldrarna 18-24 år så tycker de spontant att det är roligast att få reklamutskick i brevlådan, istället för, t ex., social medier.

När reklamutskicket är personligt adresserat...

- öppnar 51 % alltid reklamutskicket.

- öppnar 20 % oftast reklamutskicket.


Så nu gäller det att tänka till - vad man ska lägga kruten på?
Så här ser jag ut när jag tänker. Lite borta helt enkelt. :)
Förresten. Finns liknande armband på MiitaSweden, som det jag har på mig på bilden.
Här är ett.
Och här är ett annat.

CIAO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0